Yes, je hebt een nieuwe woning gekocht en gaat verhuizen! Toch kan verhuizen -en dan met name het in- en uitpakken van je inboedel- best wat stress opleveren. Daarom delen wij in deze blog vijf tips met jou, zodat verhuizen straks een fluitje van een cent wordt.
Begin bij het begin en plan alles
Het klinkt zo logisch, maar toch wordt deze stap nog weleens overgeslagen. Of er wordt te laat aan gedacht. Begin met het inspecteren van je nieuwe woning: wat moet er allemaal nog gebeuren voordat je in de woning kunt gaan wonen? Moet er eerst nog flink gesloopt en geklust worden? Of hoeft er alleen nog maar een likje verf op de muren, voordat je kunt gaan verhuizen? Denk hier goed over na en begin op tijd met het maken van een planning met tijdschema. Zo kan je makkelijk bijhouden wanneer welke activiteit gedaan moet worden. Houd tijdens het maken van je planning wel rekening met uitloop, droogtijden van bijvoorbeeld stuc- of verfwerk en de planning van je leveranciers. Zo voorkom je stress tijdens de verhuizing zelf.
Maak een checklist
Is de planning rond? Maak dan een checklist. Hiermee creëer je een goed overzicht van alle taken en activiteiten die moeten gebeuren. Én zo kan je ook makkelijk bijhouden/inzien wat er nog gedaan moet worden. Een van de punten die zeker niet mag ontbreken op je checklist, is het wijzigen van je adres bij de gemeente en bijvoorbeeld PostNL. Zo zorg je dat post niet meer naar het oude adres wordt gestuurd. We garanderen je; een checklist geeft je onwijs veel rust, omdat je op deze manier geen dingen kunt vergeten tijdens het verhuizen.
Meet de deuropeningen en het trappengat van je nieuwe woning
Het is verstandig om tijdens een bezichtiging je nieuwe woning goed op te meten. En dan vooral de deuropeningen en het trappengat. Want grote meubels, zoals een bed of bank, passen misschien wel door de deuropening van je huidige woning, maar krijg je ze ook in je nieuwe woning? Daarnaast is het handig om voor je verhuizing alvast te bedenken waar je meubels straks komen te staan. Past je kledingkast straks nog in je nieuwe slaapkamer of je bank in de woonkamer? Pak de plattegrond van je nieuwe woning erbij, maak papieren uitsnedes van je meubels en plaats deze op de plattegrond. Zo zie je meteen of je meubels straks passen in de ruimte. Door goed te meten, voorkom je op de dag van de verhuizing een hoop stress.
Label je dozen
Om het uitpakken straks een stuk makkelijker te maken, is het verstandig om de verhuisdozen te labelen. Pak elke kamer afzonderlijk van elkaar in en label je dozen goed. Zo weet je bij je nieuwe woning meteen waar de spullen naartoe moeten en wat erin zit. Stop veelgebruikte spullen bovenop, zodat ze altijd binnen handbereik zijn en vermeld goed op de doos of er breekbare spullen inzitten. Zodat je tijdens de verhuizing voorzichtig met deze dozen omgaat.
Huur een verhuisbedrijf in of regel een verhuisbus
Alles ingepakt? Dan is het tijd om je inboedel naar je nieuwe woning te verhuizen. Dit kan je natuurlijk zelf doen, door een aantal keer heen en weer te rijden met je eigen auto of een gehuurde verhuisbus. Maar als je hier geen zin of tijd voor hebt of jezelf de stress wilt besparen, dan kan je ook een professioneel verhuisbedrijf inhuren. Zij nemen het hele verhuistraject van begin tot eind voor jou uit handen. Waardoor je dus kunt rekenen op een optimale planning, professionele inpakdienst en een snelle verhuisservice.
Hopelijk helpen deze tips jou op weg om je verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen! Wil je vervolgens dat het opstellen en passeren van de aktes net zo vlekkeloos verloopt? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met Notariaat Eemmeer.
Klaar voor de dag van morgen?
Contact
Snelmenu
Openingstijden
Maandag | 8.30 - 17.00 uur |
Dinsdag | 8.30 - 17.00 uur |
Woensdag | 8.30 - 17.00 uur |
Donderdag | 8.30 - 17.00 uur |
Vrijdag | 8.30 - 17.00 uur |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
© Notariaat Eemmeer | Privacy Statement | Algemene Voorwaarden | Register van verwerkingsactiviteiten